مدیریت اقتصادی و بازاریابی آبزی پروری دریایی در محیط های محصور

پذیرفته شده برای ارائه شفاهی
کد مقاله : 1170-CSERC (R1)
نویسندگان
1دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس
2دانشگاه آزاد بندرعباس
3دانشگاه آزاد رشت
چکیده
صنعت آبزی پروری، قابلیت ارائه طیف گسترده ای از محصولات جهت رفع نیازها و خواسته های مشتریان را دارا می باشد. امروزه محدودیت های فراوان در بهره برداری منابع آبی، افزایش مصرف سرانه ماهی، کاهش صید ماهیان دریایی، اقتصادی بودن و تنوع گونه ای، باعث توجه جامعه آبزی پروری به پرورش در قفس و محیط های محصور گردیده است. اساس یک بازاریابی موفق، بر تولید و عرضه محصول مناسب مبتنی می باشد که ضمن تامین نیازها و خواسته های بازار هدف، شرایط عرضه کاراتر به مشتریان را در مقایسه با رقبا داشته باشد. تولید کنندگان ماهی در محیط های محصور و قفس ها مانند سایر عرضه کنندگان با توجه به هزینه های داخلی و موقعیت بازار، قیمت ماهی و آبزیان تولید شده را تعیین می نمایند و بر اساس متغیرهای محصول، توزیع، تبلیغ و سایر متغیرهای بازرگانی در بازار داخلی و جهانی به رقابت می پردازند. پرورش دهندگان می توانند با انتخاب مناسب گونه ماهی، نوع ساختار مواد اولیه ، ابعاد مناطق محصور ، نوآوری و تغییرات کارآمد مدیریتی، با کنترل شرایط محیطی و تغذیه، ضمن مدیریت اقتصادی تولید خود ، سلامت و امنیت غذایی را دربازار هدف، تضمین نمایند.
کلیدواژه ها